Thursday 22 October 2009

Kenangan Pembacaan K6 Bersama Masyaikh Al-Azhar-Tahniah PMRAM




Ya Allah, andai saya boleh ceritakan pada sahabat2 apa yang saya rasa sepanjang majlis k6( Pembacaan Kutub Sittah)..ingin saya kongsi rasa bersama sahabat2 perasaaan ini. 4 hari yang sangat bermakna dari setahun yang panjang!ini sahaja perasaan yang boleh saya gambarkan...terharu, seronok, gembira, sedih..sepanjang program. tak sangka Allah, pilih saya bersama2 sahabt pencinta2 ilmu yang lain dalam program ini...syukran Ya Rabb. Majlis penutup cukup meriah malam tadi..seorang demi seorang ulama' al-azhar memberikan kalam2 mereka yang sangat bermakna kepada seluruh peserta k6 siri pertama sempena majlis penutup..


Antara para masyaikh yang terlibat ialah:
- Syeikh Dr. Jamal Farouq
- Syeikh Rifa'at Fauzi
- Syeikh Dr. Yusri Rushdi Al Sayyid Jabr Al Hasani
- Syeikh Muhammad Ibrahim Al Kattani
- Syeikh Dr. Usamah Al Azhari


Ya Allah. Berkatilah para masyaikh kami. Lapangilah hidup mereka. Berkatilah ahli keluarga dan ulama'2 ini yang jiwa dan ruh jihadnya subur menyebarkan ilmu kepada kami..jadikanlah kami penuntut2 ilmu yang mencintai sunah Rasululllah s.a.w sepanjang hidup kami,tanamkanlah smgt juang yang tinggi dalam jiwa kami utk kami jadi seperti mereka agar kami pulang ke Malaysia menabur bakti meyebar dakwah sunah perjunagn nabi Muhammad s.a.w suatu hari nanti..

Ya rabb, terimalah doaku hambamu yang hina ini..Ameen

utk full story k6 sepanjang program, shabat2 boleh layari http:kutubsittah-pmram.blogspot.com...

Tahniah buat seluruh ahli jawatankuasa pmram yang bertungkus lumus menjayakan program ini. wlaupun berbagai ujian yang dihadapi..antum tidak berseorangan, kerana kami ahli Pmram sentiasa memberikan sokongan padu kepada Pmram setiap masa. kalau kat Malaysia krisis politik yang cukup memualkan saya , PMRAM jugak terkena tempias dengan JPMK.

Negara Arab berperang sesama sendiri.Kini, Di Mesir orang yang beragama Islam berbangsa Melayu cuba menggagalkan program2 bersama ulama2 azhar.Apa dah nak jadi nie?? Ya Allah kau satukan hati kami dan kau berikanlah hidayah kepada mereka agar sentiasa mendapat petunjuk dariMu.

Ala kulli hal. kuasa Allah mengatasi segala2nya, dan akhirnya niat murni dan kudus ini dimakbulkan oleh Allah. TAHNIAH PMRAM!!!

Salam Juang,

Nor Latifah Othman

No comments:

Post a Comment

FEEDJIT Live Traffic Feed