Wednesday 10 June 2009

HATI SEORANG MUJAHIDAH QURAN



Warkah Untuk Tuhan…

Ya Allah, Ya Rabb, Ya Tuhanku..
Kau Tuhanku Yang satu..
Kau Penawar lara hidupku..
Kau tempat mengaduku setiap waktu..
Yang tak pernah jemu melayan kerenahku..

Ya Allah,
Setiap kali aku menatap kalammu..
Semakin aku tadabbur mukjizatmu..
Hatiku menangis, air mata gugur tanpa henti..
Setiap kali aku dengar alunan kalammu..
Air mata gugur lagi…
Ya Allah..
Derasnya air mataku mengalir lagi..
Aku sgt2 tersentuh dengan kalammu..
Setiap kali hatiku ingin menutur kalammu di bibir ini..
Terasa panas jernihan air mata yang mengalir di pipiku..
Allahuakbar..
Betapa hebat kalammu sehingga menusuk kalbu..






Ya Tuhanku..
Aku ingin menjadi srikandi..
Sehebat Saidatina Khadijah..
Penguat sayap perjuangan suamiku..
Aku ingin menjadi srikandi..
Secerdik Saidatina Aisyah..
Yang mampu menjadi penyebar dakwah ilahi..
Aku ingin menjadi srikandi..
Setangkas Nusaibah di medan perang..
Walaupun aku berjuang mendidik pewaris2
Risalah nabi di baiti jannati..
Aku ingin menjadi srikandi..
Semulia Rabiatul adawiyah..
Yang x putus-putus rindu dan cinta kepadamu
Tanpa henti..yang terus leka dalam pelukanmu
Dalam rukuk dan sujud kepadamu..
Ya Tuhanku..
Jadikan aku srikandi Islam
Sepanjang hidupku..
Biarlah terpaksa..Aku beli sekalipun dengan nyawa, jiwa dan ragaku…
Andai itulah sandarannya utk diriku..
Kau perkenanlah doaku..
dan permudahkanlah..kembara ilmuku ni..
di bumi anbiya' nie..

Nukilan rasa,

Nor Latifah Othman

No comments:

Post a Comment

FEEDJIT Live Traffic Feed